((وه‌لامێكی شه‌رعیانه‌ ده‌رباره‌ی ته‌خت كردنی گۆرێك كاتێ مزگه‌وتی له‌سه‌ر دروست كرابێ ، گۆڕی درۆی پێغه‌مبه‌ر یونس علیه سلام وه‌ك نموونه‌))

نوسینی : كۆمه‌ڵی رزگاربوو

سه‌ره‌تا پێویسته‌ شتێك بزانین ئه‌ویش ئه‌وه‌یه‌ ئیسلام كاتێ شتێك حه‌رام ئه‌كات هه‌موو ئه‌و رێگاو هۆكارانه‌ش حه‌رام ئه‌كات كه‌ ئه‌تگه‌یه‌نێ به‌و شته‌ خوای گه‌وره‌ ئه‌فه‌رموێ { لا تقربوا الزنا } نا فه‌رموێ زینا مه‌كه‌ن به‌لكو ئه‌فه‌رموێ نزیكی مه‌كه‌ون ئه‌فه‌رمێ { قل للمؤمنیین یغضوا من أبصارهم } بلێ به‌ بڕواداران چاویان بپارێزن له‌ حه‌رام بۆ چونكه‌ بینینی حه‌رام هۆیه‌كه‌ بۆ حه‌زكردن له‌حه‌رام و پاشان ئه‌نجام دانی ،
به‌ هه‌مان شێوه‌ خوای گه‌وره‌ باسی قه‌ومی نوح مان بۆ چۆن توشی شه‌ریك بریاردان بوونه‌ بۆ خوای گه‌وره‌ ئه‌فه‌رموێت { وَقَالُواْ لَا تَذَرُنَّ ءَالِهَتَكُمۡ وَلَا تَذَرُنَّ وَدّٗا وَلَا سُوَاعٗا وَلَا يَغُوثَ وَيَعُوقَ وَنَسۡرٗا } (نوح :٢٣) گه‌له‌كه‌ی نوح كاتێ پیغه‌مبه‌ر نوح قه‌ده‌غه‌ی لێ كردن ئه‌و جۆره‌ په‌رستانانه‌ بۆ پیاو چاكان ئه‌نجام بده‌ن گه‌له‌كه‌شی وتیان و واز له‌ خواكانتان مه‌هێنن كه‌ وه‌د ، سواع و یه‌عوق و نه‌سره‌ ، ئه‌م ناوانه‌ پیاو چاك بوون كاتێك مردن خه‌ڵكی ناوچه‌كه‌یان وتیان با وێنه‌یان بكێشین و له‌ نزیك گۆڕه‌كانیان دایبنه‌ین بۆ ئه‌وه‌ی كه‌ سه‌یری وێنه‌كانیانمان كرد ترسی خوا بێته‌وه‌ یادمان ، ئه‌وه‌ بوو كردیان پاشان ئه‌و خه‌لكه‌ مردن و نه‌وه‌كانیان هاتن و شه‌یتان خۆی كرده‌ شێوه‌ی ئینسان و چوو بۆ لایان وتی كاكه‌ باب و باپیرانتان ئه‌وانیان په‌رستوه‌ و هاواریان لێ كردون كردویانه‌ته‌ واسطه‌ له‌ نێوان خۆیان خوادا و تویانه‌ ئه‌وانه‌ شه‌ فاعه‌تمان بۆ ئه‌كه‌ن لای خوا ئه‌گه‌ر داوایان لێ بكه‌ین و قوربانیان بۆ بكه‌ین به‌ده‌وری گۆره‌كانیان بسورێینه‌وه‌ ، ئیتر ئه‌وانیش بڕوایان به‌و شه‌یتانه‌ كرد و ده‌ستیانكرده‌ ئه‌وه‌ی ئه‌و عیباده‌تانه‌ بكه‌ن بۆ ئه‌و مردوانه‌ كه‌ ته‌نها شایسته‌ی خوایه‌ بۆیه‌ به‌وه‌ بونه‌ موشریك و كافر خوای گه‌وره‌ش پیغه‌مبه‌ر نوح ی بۆ ناردن سه‌لامی خوای لێ بێ كه‌ نه‌هیان لێ بكات له‌و عیباده‌تانه‌ی كه‌ ئه‌یكه‌ن بۆ ئه‌و پیاوچاكانه‌ ، ئه‌وه‌ بوو قه‌ومه‌كه‌ی ده‌ست به‌جێ هه‌ستان تۆمه‌تیان بۆ پیغه‌مبه‌ر نوح هه‌لبه‌ستاو به‌ره‌نگاری بونه‌وه‌ و وتیان مه‌هێڵن خوایه‌كانتان پیاوچاكه‌كنتان له‌ناو بده‌ن!!!! وه‌ك ئه‌و موشریكانه‌ی ئه‌مرۆ ئه‌یڵێن!!
كه‌واته‌ بۆمان ده‌ركه‌وت گۆر به‌رزكردنه‌وه‌و ناوداركردنی و ناو لێ نوسینی و وێنه‌ لێنانی سه‌ر ئه‌كێشێ بۆ شیرك كه‌ گه‌وره‌ترینی هه‌ر تاوانه‌كانه‌ كه‌ هه‌ركه‌سێك له‌سه‌ری بمرێت خوای قه‌ت نایكاته‌ به‌هه‌شته‌وه‌و لێیی خۆش نابێ وه‌ك ئه‌فه‌رموێ { إِنَّهُۥ مَن يُشۡرِكۡ بِٱللَّهِ فَقَدۡ حَرَّمَ ٱللَّهُ عَلَيۡهِ ٱلۡجَنَّةَ وَمَأۡوَىٰهُ ٱلنَّارُۖ وَمَا لِلظَّٰلِمِينَ مِنۡ أَنصَارٖ (المائدة :٧٢)
يشرك بالله} چاك بزانن كه‌ هه‌ركه‌سێك شه‌ریك و هاوبه‌ش بۆخوا دابنێ {فقد حرم الله عليه الجنة} بێ شك خوا به‌هه‌شتی له‌سه‌ر یاساغ ده‌كا {و مأواه النار} جێ و شوێنی ئاگره‌. پێغه‌مبه‌ریش ([S]) له‌وباره‌یه‌وه‌ ده‌فه‌رموێ: ( إن الجَنَّةَ لا يَدْخُلُهَا إلا نَفْسٌ مسلمةٌ - وفى لفظ - مؤمنةٌ ) فتح الباری. واته‌ به‌ده‌ر له‌موسڵمان كه‌سی تر ناچێته‌ به‌هه‌شته‌وه‌. {وما للظالمين من أنصار} سته‌مكارانیش هیچ جۆره‌ یارمه‌تی ده‌رێكیان بۆ نییه‌و رزگار نابن . ئه‌وه‌ گۆری پیاو چاكان بوو ئاوا سه‌ری كێشا بۆ شه‌ریك بۆ خوا بریاردان دژایه‌تی كردنی بانگه‌وازه‌كه‌ی بیغه‌مبه‌ر نوح ، ئه‌ی ئه‌گه‌ر گۆری پیغه‌مبه‌ران وا لی بكرێ ئه‌بێ چه‌ن زیاتر سه‌ربكێشێ بۆ شه‌ریك بۆ خوا بریاردان و عیباده‌ت بۆ كردن وه‌ك هاوار كردن و به‌گه‌وره‌ دانان قوربانی و نه‌زر و ته‌واف بۆ كردنی و داوا لئ كردنی كردنیه‌ واسطه‌ ؟!!!!!!!!!

1- بۆیه‌ ئیمامی عه‌لی به‌ ئه‌بی هه‌یاجی ئه‌سه‌دی ئه‌فه‌رمێ ئایا فه‌رمانت پێ نه‌كه‌م به‌وه‌ی پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه و سلم فه‌رمانی پێكردوم (( أَنْ لاَ تَدَعَ تِمْثَالاً إِلاَّ طَمَسْتَهُ، وَلاَ قَبْرًا مُشْرِفًا [أي مرتفعًا عن الأرض] إِلاَّ سَوَّيْتَهُ)) رواه مسلم. واته‌ : واز له‌ هیچ په‌یكه‌ریك نه‌هێنم هه‌تا نه‌یشكێنم وه‌ واز له‌ هیچ قه‌برێك نه‌هێنم هه‌تا ریكی نه‌خه‌م له‌گه‌ل زه‌ویدا .
قال النووي _رحمه الله_ في "شرحه على صحيح مسلم":"فيه أن السُّنة أن القبر لا يرفع على الأرض رفعاً كثيراً ولا يُسَنَّم [يرفع عن الأرض بحيث يكون مثل السَّنام] بل يُرفع نحو شبر".

3_ وقال ابن كثير _رحمه الله_ في "تفسيره": "وقد روينا عن أمير المؤمنين عمر بن الخطاب_رضي الله عنه_ أنه لما وجد قبر دانيال في زمانه بالعراق، أمر أن يُخفى عن الناس، وأن تُدفن تلك الرقعة التي وجدوها عنده"؛ وذلك حفاظاً على عقائد الناس وتوحيدهم، حيث أن أهل فارس كانوا يغلون فيه، فأمر_رضي الله عنه_ بإخفائه خشية الغلو فيه مرة ثانية.
ئیبن كه‌سیر زانای گه‌وره‌ی ته‌فسیری قورئان ئه‌فه‌رمێ : باسمان كردوه‌ كه‌ ئه‌میری ئیمانداران عومه‌ری كوری خه‌تاب ره‌زای خوای لێ بێ كاتێ گۆری پێغه‌مبه‌ر دانیالی بینی له‌ عێراق ده‌ری كرد له‌ گۆره‌كه‌ی و فه‌رمانی كرد به‌ نهێنی له‌ شوێنێك بشارریته‌وه‌ تا خه‌لك نه‌زانێ و شوێنه‌كه‌شی ته‌خت كرد بۆ پاراستنی بیروباوه‌ری خه‌لك و یه‌كتاپه‌رستی چونكه‌ فارسه‌كه‌نان زیاده‌رۆییان تیا ئه‌كرد.

4_ وقال ابن قيم الجوزية_رحمه الله_ في "إغاثة اللهفان": "وأبلغ من ذلك: أن رسول الله أمر بهدم مسجد الضرار، ففي هذا دليل على هدم ما هو أعظم فساداً منه كالمساجد المبنية على القبور، فإن حكم الإسلام فيها أن تهدم كلها حتى تسوى بالأرض، وهي أولى بالهدم من مسجد الضرار، وكذلك القباب التي على القبور يجب هدمها كلها؛ لأنها أسست على معصية الرسول؛ لأنه قد نهى عن البناء على القبور؛ فبناءٌ أُسِسَ على معصيته ومخالفته بناءٌ محرم، وهو أولى بالهدم من بناء العاصب قطعًا".
ئیبن قه‌یمی جه‌وزی ره‌حمه‌تی خوای لی بێ ئه‌فه‌رمێ : پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم فه‌رمانی كرد به‌ روخاندنی مزگه‌وتی زیرار چونكه‌ خراپه‌كاری تیا ئه‌نجام ئه‌درا دژی موسلمانان پیلانی تیا ئه‌گیردرا ، بۆیه‌ روخاندنی ئه‌و مزگه‌وتانه‌ی كه‌له‌سه‌ر گۆر دروست كراون ئه‌وه‌ زۆر له‌ پێشتره‌ چونكه‌ ئه‌وه‌ شوێنی دژایه‌تی كردن و ده‌ستدرێژی كردن له‌ كمافی خوایه‌ به‌وه‌ی كه‌ به‌شێك له‌ عیباده‌تی بۆ ئه‌كرێ وه‌ك هاوار كردن و داوا لێ كردن و واسطه‌ و قوربانی ته‌واف نه‌زر...

5 - قال ابن حجر الهيتمي _رحمه الله_ في "الزواجر عن اقتراف الكبائر":" تجبُ المبادرة لهدم المساجد والقباب التي على القبور؛ إذ هي أضر من مسجد الضرار؛ لأنها أُسست على معصية رسول الله، وكانت هذه الفتوى في عهد الملك الظاهر, إذ عزم على هدم كل ما في القرافة من البناء كيف كان، فاتفق علماء عصره أنه يجب على ولي الأمر أن يهدم ذلك كله".
به‌هه‌مان شێوه‌ ئیبن حه‌جه‌ری هه‌یته‌میش كه‌ زانایه‌كی شافیعیه‌ : هه‌مان قسه‌ ئه‌كاته‌وه‌ و ئه‌ڵی واجبه‌ له‌سه‌ر وه‌لی ئه‌مری شه‌رعی به‌و كاره‌ هه‌ڵسێ هه‌موو ئه‌و شتانه‌ بروخێنێ

6- فعَنْ جَابِرٍ _رضي الله عنه_ قَالَ: (نَهَى رَسُولُ اللَّهِ _صلى الله عليه وسلم_ أَنْ يُجَصَّصَ الْقَبْرُ، وَأَنْ يُقْعَدَ عَلَيْهِ، وَأَنْ يُبْنَى عَلَيْهِ) رواه مسلم. وتجصيص القبور: تبييضها بالجصّ، وهو الجير.
له‌ جابره‌وه‌ ره‌زای خوای لێ بێ ئه‌فه‌رموێ ( پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم قه‌ده‌غه‌ی لی كردوین گه‌ج له‌ قه‌بر بده‌ین و دابنیشین له‌سه‌ری و شتی له‌سه‌ر دروست بكه‌ین) بۆ بۆئه‌وه‌ی شیرك به‌لاو نه‌بێته‌وه‌

7 - وَعَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍَضيَ اللهُ عنهما_ قَالَا: (لَمَّا نَزَلَ بِرَسُولِ اللَّهَِلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ_ طَفِقَ يَطْرَحُ خَمِيصَةً لَهُ عَلَى وَجْهِهِ، فَإِذَا اغْتَمَّ بِهَا كَشَفَهَا عَنْ وَجْهِهِ، فَقَالَ وَهُوَ كَذَلِكَ: لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْيَهُودِ وَالنَّصَارَى اتَّخَذُوا قُبُورَ أَنْبِيَائِهِمْ مَسَاجِدَ، يُحَذِّرُ مَا صَنَعُوا) رواه البخاري. ومعنى (لَمَّا نَزَلَ): أي نزلت به سكرات الموت، و(طَفِقَ يَطْرَحُ خَمِيصَةً): جعل يلقي كساء مربعًا أسود له خطوط. قال العيني _رحمه الله_ في" شرح سنن أبي داود":" إنما لعنهم لكونهم بنوا مساجد على القبور".
له‌ عه‌بدوڵای كوڕی عه‌باسه‌وه‌ ره‌زای خوایان لێ بێ فه‌رمویان ( كاتێ پیغه‌مبه‌ری خوا صلی الله علیه وسلم نه‌خۆشی مردن رووی تێ كرد و له‌ هۆش خۆی ئه‌چوو ، ئه‌یفه‌رموو ئاای له‌ عنه‌تی خوا له‌ یه‌هوود و نه‌صارا بێت چونكه‌ گۆڕی پیغه‌مبه‌ره‌كانیان ئه‌كرده‌ مزگه‌وت ) بۆ له‌عنه‌تی لێ كردن چونكه‌ قه‌بری پیغه‌مبه‌ره‌كانیان مزگه‌وتیان له‌سه‌ر دروست ئه‌كرد زۆر خه‌ته‌ره‌ ئه‌و ئیشه‌ بۆیه‌ وا له‌وكاته‌ناسكه‌دا له‌سه‌ره‌ مه‌رگه‌ ئه‌و وه‌سێته‌ ئه‌كات تا ئومه‌ته‌كه‌ی شتی وا نه‌كه‌ن .
8 - وعَنْ عَائِشَةَ أَنَّ أُمَّ حَبِيبَةَ وَأُمَّ سَلَمَةَ _رضي الله عنهما_: (ذَكَرَتَا كَنِيسَةً رَأَيْنَهَا بِالْحَبَشَةِ فِيهَا تَصَاوِيرُ، فَذَكَرَتَا لِلنَّبِيَِّلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ_ فَقَالَ: إِنَّ أُولَئِكَ إِذَا كَانَ فِيهِمْ الرَّجُلُ الصَّالِحُ فَمَاتَ بَنَوْا عَلَى قَبْرِهِ مَسْجِدًا وَصَوَّرُوا فِيهِ تِلْكَ الصُّوَرَ، فَأُولَئِكَ شِرَارُ الْخَلْقِ عِنْدَ اللَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ) متفق عليه.
قال ابن رجب _رحمه الله_ في "فتح الباري":"هذا الحديث يدل على تحريم بناء المساجد على قبور الصالحين".
دایكی حه‌بیبه‌ و دایكی سه‌له‌مه‌ی خێزانی پێغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم كاتێ له‌ حه‌به‌شه‌ بوون و گه‌رانه‌وه‌ باسی ئه‌و كه‌نیسانه‌یان بۆ پیغه‌مبه‌ر كرد صلی الله علیه وسلم كه‌ بینیبویان له‌ حه‌به‌شه‌ كه‌ ره‌سمی تیابوو باسیان كرد بۆ پیغه‌مبه‌ر یش صلی الله علیه وسلم پێی فه‌رموون : ئا ئه‌وانه‌ ئه‌گه‌ر كه‌سێكیی چاكیان لێ بمرێ له‌سه‌ر گۆڕه‌كه‌ی مزگه‌وت دروست ئه‌كه‌ن ، ئه‌وانه‌ خه‌راپترین مه‌خلوقن لای خوا له‌ رۆژی قیامه‌ت )بۆ چونكه‌ مزگه‌وت له‌سه‌ر قه‌بر دروست ئه‌كه‌ن

9 - زانایانی ئومه‌ت یه‌ك ده‌نگن كه‌ مزگه‌وت دروست كردن له‌سه‌ر گۆر حه‌رامه‌و نابئ له‌ بستئ زیاتر به‌رزه‌و بكرئ و نابئ ناوی له‌سه‌ر بنوسرێ
قال الكاساني _رحمه الله_ في"بدائع الصنائع":"وكره أبو حنيفة البناء على القبر وأن يُعلَّم بعلامة".
وقال القرطبي _رحمه الله_ في "تفسيره":" فاتخاذ المساجد على القبور والصلاة فيها والبناء عليها، إلى غير ذلك مما تضمنته السنة من النهي عنه ممنوع لا يجوز".
وقال الشوكاني _رحمه الله_ في"نيل الأوطار" :"السُّنة أن القبر لا يُرفع رفعاً كثيراً من غير فرق بين من كان فاضلاً ومن كان غير فاضل، والظاهر أن رفع القبور زيادة على القدر المأذون فيه محرم، وقد صرح في ذلك أصحاب أحمد وجماعة من أصحاب الشافعي ومالك".
10 - پیغه‌مبه‌ران له‌ كوێ بمرن ده‌بێ له‌وشوێنه‌ بنێژرێن پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم كاتی خۆی ماله‌كه‌ی به‌ته‌نیشت مزگه‌وته‌كه‌ی خۆیه‌وه‌ بوه‌ په‌رده‌یه‌ك له‌ نێوانیان بوه‌ بۆیه‌ له‌ ژوره‌كه‌ی عائیشه‌ وه‌فاتی كردوه‌ و له‌وێ نیژراوه‌ ، ئه‌و شوێنه‌ی ئیستا گۆره‌كه‌ی پیغه‌مبه‌ری تیایه‌ صلی الله علیه وسلم ئه‌و مزگه‌وت نیه‌ به‌لكو ماله‌كه‌ی خۆیه‌تی ژوره‌كه‌ی دایكمان عائیشه‌یه‌ دیواریكی نیو مه‌تری یان كردۆته‌ به‌ربه‌ست له‌ نیوان ئه‌و ژوره‌و مزگه‌وته‌كه‌ . بۆ زانیاریتان

11 - پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم له‌سه‌ره‌مه‌رگیشدا زۆر دوعای ئه‌وه‌ی ئه‌كرد كه‌ قه‌بره‌كه‌ی نه‌بێته‌ بتێك و بپه‌رسترێ ( اللهم لا تجعل قبري وثنا ، لعن الله قوما اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد ) صححه الشيخ الألباني في كتاب " تحذير الساجد من اتخاذ القبور مساجد " (ص/24) كه‌واته‌ قه‌بر ئه‌كرێته‌ بت و ئه‌پرسترێ و پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم ترساوه‌ له‌ ئومه‌ته‌كه‌ی لێی .

12 - له‌ ئه‌بی سه‌عیدی خودریه‌وه‌ ره‌زای خوای لێ بێ ئه‌فه‌رمێ پیغه‌مبه‌ر صلی الله علیه وسلم فه‌رمویه‌تی : ( لا تشد الرحال إلا إلى ثلاثة مساجد: المسجد الحرام، ومسجدي هذا، والمسجد الأقصى ) متفق عليه. سه‌فه‌ر مه‌كه‌ن بوخچه‌ مه‌گوازنه‌وه‌ ته‌نها بۆ سێ مزگه‌وت : مزگه‌وتی كه‌عبه‌ و مزگه‌وته‌كه‌ی من و مزگه‌وتی ئه‌قصی قودس . بۆچی دروسته‌ موسلمان سه‌فه‌ر بۆ ئه‌و سێ مزگه‌وته‌ بكات چونكه‌ پاداشتی نوێژه‌كان له‌و سێ مزگه‌وته‌ زۆره‌ نه‌ك له‌به‌ر ئه‌وه‌ی له‌ نزیك مزگه‌وته‌كه‌ی گۆره‌كه‌ی خۆی تیایه‌ به‌لكو له‌به‌رئه‌وه‌ی هه‌ر نوێژێك له‌ مزگه‌وته‌كه‌ی به‌ هه‌زار نوێژه‌ .

13 - پرسیارێك ئاراسته‌ی شیخ ابن باز ده‌كه‌ن حوكمی نوێژ چی یه‌ له‌ مزگه‌وتێك كه‌ له‌سه‌ر قه‌بر دروست كراوه‌ ؟
فه‌رمووی : هه‌ر مزگه‌وتێك له‌سه‌ر قه‌بر دروست كرابئ یان دروست كرابێ و پاشان قه‌بری تێ كرابێ ئه‌وه‌ نوێژه‌كردن تیایدا به‌تاله‌و دروست نیه‌ ، ئه‌گه‌ر مزگه‌وته‌كه‌ كۆن بوو پاشان قه‌بره‌كه‌ی تیا كرا ئه‌وه‌ ئه‌بێ قه‌بره‌كه‌ هه‌لده‌یته‌وه‌و و برۆی له‌ گۆرستان بینێژیته‌وه‌ ، به‌لام ئه‌گه‌ر قه‌بره‌كه‌ هه‌بوو ئینجا مزگه‌وتی له‌سه‌ر دروست كرا ئه‌وه‌ ئه‌بێ مزگه‌وته‌كه‌ بوخێنی
ئه‌مه‌ش ده‌قی فه‌تواكه‌

ما حكم الصلاة في المسجد الذي ليس فيه قبر, ولكنه بني على قبر, هل تصح الصلاة أم أن ذلك باطل؟
كل المساجد التي تبنى على القبور لا يصلى فيها، الصلاة فيها باطلة إذا كان القبر موجوداً في المسجد، سواء المسجد كان هو الأول أو القبر هو الأول، لكن إذا كان المسجد هو الأول ينبش القبر وينقل إلى القبور، أما إذا كان المسجد هو الأخير بني على القبر يهدم المسجد ولا يبنى على القبور، يقول -صلى الله عليه وسلم-: (لعن الله اليهود والنصارى اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد) ويقول -صلى الله عليه وسلم-: (ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد ألا فلا تتخذوها مساجد فإني أنهاكم عن ذلك)، ونهى -صلى الله عليه وسلم- عن تجصيص القبر، وأن يقعد عليه، وأن يبنى عليه، فالواجب على المسؤولين في أي بلد إذا كان المسجد هو الأخير أن يهدم وتبقى القبور بارزة، ليس لها شيء لا قباب ولا مساجد. أما إذا كانت المساجد قديمة ثم دفن فيها أحد قبر ينبش القبر وينقل إلى مقابر المسلمين ويصلى في المسجد بعد ذلك.
http://www.binbaz.org.sa/mat/14876
**********************************************************
كه‌واته‌ بۆمان ده‌ركه‌وت كه‌ مزگه‌وت قه‌بری تیابێ له‌سه‌ر قه‌بر دروست كرابێ نابێ نوێژی تیابكرێ و ئه‌بێ بروخێنرێ كه‌واته‌ تاكه‌ی نه‌زانان هه‌ر به‌نه‌زانی ئه‌مێننه‌وه‌ و ره‌خنه‌ له‌ ده‌وله‌تی ئیسلامی ئه‌گرن كه‌ له‌ گویی گایا نوستون هیچ نازانن له‌ دینه‌كه‌یان
((وه‌لامی گومانه‌كان ده‌رباره‌ی به‌ناو گۆره‌كه‌ی پیغه‌مبه‌ر یونس سه‌لامی خوای گه‌وره‌ی له‌سه‌ر بێ))

1 - ئه‌وه‌ گۆری پێغه‌مبه‌ر یونس نیه‌ وه‌كو شیخ الاسلام ابن ته‌یمیه‌ له‌ مجموع فه‌تاوی ئه‌فه‌رموێ گۆره‌كه‌ی له‌ فه‌له‌ستینه‌و ئه‌وه‌ گۆری مه‌ترانێكی نه‌صرانیه‌ وه‌ له‌ساڵی 1988 مهندسێك كه‌ هه‌ستان به‌ نۆژه‌ن كردنه‌وه‌ی ئه‌و په‌رستگایه‌ بینیان له‌ناو گۆره‌كه‌ خاچ هه‌یه‌
وه هه‌روه‌ها بنه‌ڕتی مه‌زارگه‌ی پیغه‌مبه‌ر "یونس علیه السلام " وه‌كو مێژوو نوسی به‌ناوبانگ سه‌واف موصڵی له‌و باریه‌وه‌ ئه‌ڵێت : بنه‌ڕه‌تی ئه‌و شوێنه‌ ئه‌گه‌ڕێته‌وه‌ بۆ شوێنی (اسرحدون) پاشای ئاشوریه‌كان ، به‌ڵام كاتیك ساسانیه‌كان هاتن و ڕوخاندیان په‌رستگاكه‌ی خۆیانیان له‌سه‌ر دروست كرد كه‌ په‌رستنی ئاگر بوو " پاشان دوای ئه‌وان كه‌ نه‌صڕانیه‌كان هاتن بۆ عێڕاق له‌ ده‌ور ئه‌و په‌رستگایه‌ شوێنێكیان دروست كرد ناویان نا شوێنی یۆنان (یونس)چونكه‌ به‌پێی ته‌وارات وا تێگه‌یشتبوون كه‌ نه‌ینه‌وا موسڵ شوێنی پێغه‌مبه‌ر یونس بوه‌ ، جا ئه‌و شوێنه‌ ئه‌و كاته‌ قه‌بری پیغه‌مبه‌ر یونسی هه‌ر لێ نه‌بوه‌ به‌ڵكو به‌طریقێكی نه‌صرانی ئه‌رسه‌دۆكسی لێ نێژرابوو به‌ بطریق الاعرج ناسرابوو ، واته‌ ئه‌و شوێنه‌ی وا ئیستا خه‌لك وا ئه‌زانێت قه‌بری پێغه‌مبه‌ر یونسه‌ ئه‌وه سه‌رچاوه‌ مێژووییه‌كه‌ی ئه‌گه‌رێته‌وه‌ بۆ پاشماوه‌ی كۆشكی په‌رستگای ساسانیه‌كان كه‌ ئاگریان تێدا ئه‌پرست و گۆڕی بطریقه‌ نه‌صرانیه‌كه‌ ،
هه‌ر بۆیه‌ " دكتور ئیبراهیم خه‌لیل عه‌لاف ئه‌ڵێت : ئه‌و شوێنه‌ له‌ بنه‌ڕةتدا ده‌گه‌ڕێته‌وه‌ بۆ په‌رستگای مه‌جوسیه‌كان پاشان شوێنی نه‌صرانیه‌كان كه‌ بطریقێكی خۆیانیان لێ ناشتوه‌ كه‌ قه‌بره‌كه‌ی ئیستایه‌ كه‌ گوایه‌ ئه‌وه‌ قه‌بری پیغه‌مبه‌ر یونس ه‌ .
وه‌ مه‌سعوودی له‌و باره‌یه‌وه‌ ئه‌ڵێت : پاشان ئه‌و شوێنه‌ گۆڕا بۆ شوێنی كۆبونه‌وه‌ی عابید و زاهیده‌كان دوای ئه‌وه‌ بیناسازی كرایه‌وه‌ سه‌ر له‌نوێ له‌ لایه‌ن جه‌میله‌ی كچی ناصری سه‌رۆك ده‌وڵه‌تی حه‌مدانی شیعه‌ وه‌ ناوی نا (مه‌رقه‌دی نه‌بی یونس )وه‌ كردیه‌ شوێنێ پیرۆز و لێێ ده‌مایه‌وه‌ .
دوای ئه‌وه‌ وه‌ك مزگه‌وت دروست كرا ئینجا روخا پاشان كه‌ ته‌یمورله‌نگ له‌ ساڵی 1365ز هات سه‌رله‌نوێ دروستی كرده‌وه‌ .
وه‌ هه‌روه‌ها مێژوو ناس ڕه‌حاله‌ی كوڕی جه‌بیر ئه‌ڵێت : ته‌یمورله‌نگ ئه‌و كه‌سه‌ بوو كه‌ قه‌بری به‌ناو نه‌بی یونسی دا هێنا كه‌چی له‌ مێژوودا پێشتر له‌ شاری موسڵ قه‌برێك نه‌بوو به‌ناوی قه‌بری پێغه‌مبه‌ر یونس ، به‌ڵكو ئه‌و سیناریۆیه‌ له‌ سه‌ده‌ی چوارده‌ هه‌م داهێنرا .

سه‌رچاوه‌ : بۆ زیاتر ورده‌كاریه‌كان بگه‌ڕێننه‌وه‌ بۆ مێژووی ئیسلامی
2 - مزگه‌وته‌كه‌ كۆن نیه‌ دروست كردنی به‌لكو قه‌بره‌كه‌ كۆن تره‌ و مزگه‌وته‌كه‌ بۆ قه‌بره‌كه‌ دروست كراوه‌ ، كه‌واته‌ ده‌بێت بروخێنرێ وه‌كو پیشتر بۆمان روون بۆ وه‌
3 - له‌ لای ئه‌و به‌ناو قه‌بری نبی یونس ه قوربانی ئه‌كرا دوای لێ ئه‌كرا هاواری لئ ئه‌كرا ئه‌كرایه‌ واسطه‌ به‌ ده‌وریدا ئه‌سورانه‌وه‌و وه‌كو كه‌عبه‌ حه‌وت جار بۆ ئه‌وه‌ی بۆیان بپاریته‌وه‌ لای خوا خه‌لكئ زۆر سه‌دان كه‌س رۆژانه‌ ئه‌هاتن بۆلای ده‌رگاو په‌نجه‌ره‌كانیان ئه‌لێسایه‌وه‌ و به‌دواوه‌ ئه‌گه‌رانه‌وه‌ پاره‌یه‌ زۆریان لئ دا ئه‌ناو ژنان ئالتونه‌كانیان ئه‌به‌خشی پێی و كاهینه‌كانی ئه‌و په‌رستگایه‌ش وه‌كو زه‌رووانه‌ ئه‌یانخوارد له‌سه‌ر بێ ئه‌قل كردن و كافركردنی ئه‌و خه‌لكه‌ ئه‌ژیان بۆیه‌ ده‌وله‌تی ئیسلامی شانازیه‌ كه‌ هه‌ستا به‌ روخاندنی ئه‌و بته‌ و پاكردنه‌وه‌ی بیروباوه‌ری موسلمانان له‌ به‌لاوبونه‌وه‌ی شیرك و كوفر

4 - گوایه‌ درۆیه‌كی زۆر كراوه‌ كه‌ ده‌وله‌تی ئیسلامی به‌ته‌مایه‌ كه‌عبه‌ش بروخێنێ ، ئه‌ڵێم ئه‌وه‌ درۆیه‌ زۆر زۆر گه‌وره‌یه‌ په‌رستگا روخاندن مه‌رقه‌د روخاندن كه‌ به‌لگه‌ی شه‌رعی له‌سه‌ره‌ كه‌ نابئ هه‌بئ چونگه‌ هۆكاری شه‌ریك بۆ خوا بریاردانه‌ و ئه‌گه‌ر هه‌بێ ده‌بێ بروخێنرێ زۆر جیاوازه‌ له‌ كه‌عبه‌ كه‌ خوا ئه‌مری پێ كردوه‌ كه‌ دروست بكرێ و موسلمانان یه‌ك ئه‌خات وه‌ نه‌بۆته‌ هۆی په‌رستنی وه‌ ئه‌گه‌ر بشپه‌رسترێ چاره‌سه‌ر ئه‌وه‌ نیه‌ بروخێنرێ به‌لكو چاره‌سه‌ر به‌وه‌ ئه‌بێ خه‌لك تئ بگه‌یه‌نرێ و قه‌ده‌غه‌یان لئ بكرئ كه‌ ئه‌و كاره‌ نه‌كه‌ن به‌لام شه‌رعی خوا چاره‌سه‌ری جیاوازی داناوه‌ بۆ ئه‌و مزگه‌وته‌ی بۆ قه‌بر دروست كراوه‌ كه‌ ئه‌بیت بروخێنرێ ، بۆیه‌ نه‌لێیت پێم باشه‌ وابێی و وابێ دین به‌ عه‌قلی كه‌س نابێ ، وه‌ ده‌ولهتی خیلافه‌تی ئیسلامی بۆ به‌رگری كردن له‌ پیرۆزیه‌كانی ئیسلام موسلمانان دروست بوه‌ هه‌ر له‌ پێناو ئه‌وه‌ش گیانی خۆی فیدا كردوه‌ و له‌ پیناو گه‌رانه‌وه‌ی حوكمی خوا ، وه‌ هه‌ر كه‌سێك په‌نجه‌ی ده‌ستدرێژی بۆ كه‌عبه‌ به‌رێت پارچه‌ پارچه‌ی ئه‌كه‌ین هه‌تا دوا دلۆپه‌ی خوێنی لاشه‌مان ئه‌یپارێزین ، به‌لام نازانم بێ عه‌قله‌كان تاكه‌ی درۆ ئه‌كه‌ن و خه‌لك چه‌واشه‌ ئه‌كه‌ن

5- هه‌ندێك گێل و نه‌فس نزم درۆیه‌كی تر ئه‌كه‌ن كه‌ گوایه‌ ده‌وله‌تی ئیسلامی یاخود موجاهیدان گۆری پیاوچاكان ئه‌ته‌قێننه‌وه‌ ئیمه‌ش ئه‌ڵێین به‌و بێجامه‌ له‌پێیانه‌ نه‌خێر وانیه‌ و درۆتان كرد شه‌كرتان خوارد به‌ڵكو ده‌وله‌تی ئیسلامی وه‌ك حوكمێكی شه‌رعی كاتێك مه‌زارگه‌یه‌ك ئه‌ته‌قێنێته‌وه‌ ناچێت گۆره‌كه‌ بته‌قێنیته‌وه‌ به‌ڵكو دیواری مه‌زاره‌كه‌ به‌ماده‌ی روخێنه‌ری ده‌نگی بۆمبرێژئه‌كات و هه‌موو دیواره‌كان ئه‌روخێنی و هیچ زیانێكیش به‌ر گۆره‌كه‌ ناكه‌وێ وه‌ك پیشه‌یانه‌ كه‌ درۆ ئه‌كه‌ن و ئه‌لێن ئه‌وانه‌ به‌وته‌قینه‌وانه‌ ئیسك پروسكی مردوه‌كانیان شكاندوه‌ ته‌قاندۆته‌وه‌ ئیمه‌ش ئه‌ڵێین خواروتان ره‌شكات ئه‌وه‌ ته‌قینه‌وه‌ی ده‌نگیه‌ تایبه‌ته‌ به‌روخاندن نه‌ك هه‌لكه‌ندن.


وصلی الله وسلم علی نبیینا محمد و علی اله و صحبه أجمعین .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق